Friday 1 June 2012

KECIWA SANGAT.. Ader ker Patot..


Assalamualaikum dan Salam Jumaat yang penuh Barokah buat Semua. Hujan juga dah turunn.. bestnyer sejuk jer rasa.. Tapi hati saya ni pon ada sikit ujan jugak.. Sedeh sehh.. Ada ker Patot? Geram pon ada gak.. Boleh ker ada desas desuss yang sampai ke telinga saya mengatakan gambar gambar makanan dalam blog saya ni, Saya Chilloq dari orang lain.. Hadoyyy.. tolonglaaa.. Mak bukan spicis yang nak suka mencuri ni.. Kalau refer recipe adalah, tu pon saya akan maklumkan di Blog ni. Mak tak kuasalaa takat nak tambah dosa dengan kerja curik gambar ni. Semua picture dalam Blog saya adalah hasil dari saya sendiri. Kengkadang tu ada juga yang takboleh lakukan sendiri saya mintak tolong dari Hubby dan Anak tunggal saya Farrah. Pelik sangat, napelaa mereka itu tak sudah sudah nak berprasangka buroq pada saya ni.




Selama ini saya ikhlas berkongsi apa yang saya tau dengan mereka yang berminat.. Yang tak minat gi main jejauh yer.. Bukannya saya buat semua ni untuk dapat untung berJuta RM, malah tak seSen pon. Sungguh saya ikhlas sangat. Penad noqq.. Mak tunggang terbalik lepas berpeluh peluh masak menyenap picture picture ni semua, Sampai hati korang lemparkan tuduhan sebegini yer.. huhuu.. Cuba bila ada masa tu, bila dudoq dudoq tu, pikir balik.. Kalau lah betul saya amik aka curi pic orang, lalu ker setiap N3 ni picture nya nak dicuri.. Adehh.. Renung renungkanlah.. Dosa beb, Berburoq sangka ni. Makanya, N3 ni biar apa orang nak kata lagi, memang nak tunjuk ini adalah antara Peralatan saya untuk menghasilkan gambar gambar dalam BLOG ni.. Bukan nak tayang Body yer.. Saja nak kasi jelas.. Kang jangan ada pulak yang kata saya gi Sewa mender alah ni semua kat kedai Gambor AhPek pulak yer.. kehkehkeh.. Hadoyy.. Memang tak der kerjalaa otak mereka itu.. Ni semua adalah hakmilik Hubby saya selaku Sifu saya untuk mengendalikan Camera NIKON D90 yang tak seberapa ni. Harap maaf jika gambar kurang memuaskan yer.. Terpaksa snap guna my tab jer sebab D90 tengah beraksi tuu.. ekekekee.. kan dah tak pasal pasal kena wat keja bodoh ni..




Yang chomel ni selalunya jadi pembantu saya yang sangatlah garang.. duhh.. itu gaya pose ker tunjuk penumbuk anakku? hehee.. Anak saya Farrah lah ni.. Tenkiu My Darlink.. Kengkadang riuh rendah jugak bertekak ngan dia masa nak snap picture tu.. Maklumlah dua dua ibu dan anak terlebeh bijak kann..




Okaylah.. Rasanya cukuplah yer.. Malas nak cakap bebanyak, "Lue Pikir Laa Sendiri".. bak kata Nabil kann.. Kita Chilleqq makan cekelat ni lagi best.. nyum nyumm.. :P
pssst.. pssttt.. tu betol betol jari saya yg pegang ceklat tu yer, nampak tak tahi lalatku iteww?? klu tak nampak, pendek umur.. kehkehkeh..


15 comments:

Amie said...

Siannya dia... sabar ajelah Shiela, orang ada mulut, kita tak mampu nak tutup mulut diorang, betullah orang kata mulut tempayan yang besar tu boleh kita tutup, tapi mulut kita yang kecil ni boleh jadi besar ngalahkan mulut kawah! Yang buat fitnah tu dapat dosa, insya-Allah dengan bersabar pahala akan berganda...

Suhaidasy Muhamad said...

sabar bebanyak ye akak shiela...biarlah org yg buat fitnah tu tanggung sendiri dosanya...akak happy2 aje ye..watpe nak pening2 sakit dada pikirkan benda fitnah yg x betul..follower akak pasti tahu memang semua akak punya pic sendiri tu..sabar ye..

Shiela said...

Ameenn.. Insyaallah Amie.. kita hanya mampu dan berdoa untuk yang terbaik.. tenkiu my fren atas sokongan jiteww ini.. Alhamdulillah.. :)

Shiela said...

thank you so much Su.. :)

Azie said...

As salam Shiela, sabar jer lah. Biarlah Allah dan keluarga kita tahu yang sebenarnya. Kadang kadang saya tengok orang yg buka page masakan di fb pun meletakkan macam macam syarat seolah kita nak promote blog. Saya tak pernah mengharapkan apa apa dari blog sekadar untuk mengisi masa lapang dan mengisi minat dalam fotgrafi. Apa apa salute lah, Shiela ada peralatan kamera yang canggih, patutlah gambar cantik

Qasey Honey said...

asslm kak Shiela...spe la yg bkata begitu yer...meh sni QH tlg cilikan..hihi...kita punya la ttonggeng2 n tjungkit2 nk snap gmbo..bleh dia bkata bgitu...kkdg tu nk gmbr dr ats...siap pnjat ats kerusi tu..akak edit blk n3 td...tmbh ayt dr QH ni yer..hehe...byk2 bsabo yer kak...kalau QH pon hanginnn jadinye..

Shiela said...

Wsalam Azie.. betol, mmg takder apa yang kita harapkan kann.. mmg minat fotography juga dan sekadar mengisi masa lapang jugak..

Shiela said...

Wsalam Qaseh Honey.. tulaa kann.. bukan takat tertonggeng jer.. kadang tu sampai dok menyiarap atas lantai, punyaaalaa nak hasilkan yang terbaek.. mana mak tah hangen kann.. sesuka hati jer nak bercakap.. tahlaa..

rahel said...

Sabar je Shiela...gue yakin itu hasil tangan u sendiri...biarkanlah bisik2 yg sumbang tu..bukan dapat untung gak nak layan kan...yang penting kita masak sedap2..makan puas2..emmm sedap naaa..

Shiela said...

Ya betul kann Rahel.. tenkiu my fren.. :)

ummiakid-lily said...

Sabarlah Shiela ye...manusia ni mmg begitu...pasti ada sahaja rasa tidak puas hati atau prasangka yang bukan².

Jangan jadikan perkara ini merosakkan mood u sendiri...teruskan jer usaha serta perkongsian ilmu...peduli apa mereka nak fikir...cer tanya mereka..? haku ade...kooo...?? heehee...take care dear!

mienz said...

Sabar arr shiela.. kes jeles arrr nie.. maybe dia yg tgh skodeng nak curi resepi & pics in ur blog.. hmmm possible.. possible.. kannnz.. cheers kay, stay positive !

khairiah khaizu said...

siannya...sabar ye shiela.....ntah2 yg dok ckp tu sebenarnya tgk org lain yg cilok....

Ummi Annur Humaira said...

salam...biase la tu kak...itu namanye kedengkian...huhu.. tabah kan hati je...

Shiela said...

Terima kasih semua atas sokongan dan semangat.. saya sangat sangat menghargainya..