Monday 3 September 2012

Kek Lapis MASAM MANIS lagi dan GBS GederGederr Raya..



Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera. Ada masa sikit ni sebelum bawak Mak ke Klinik Pakar Mata japgi. Appointment kul 3 petang. Sempat lah saya menghapdet XTVT saya ngan teman teman Geng Bas Sekolah gedergeder Raya pada malam jemahat lepas, A nite before Merdeka Holiday. Memang happening gilerr walaupun masa agak mencemburui kami. Dinner kami BBQ dan Potluck. Saya cuma sempat buat Kek Lapis Masam Manis tu jerlah memandangkan bahannya dah ada kat dapo tu. Keesokan paginya, sesudah subuh saya dah ke Chuah, PD bersama Ana yang juga host dan tuan tanah majlis kami tu untuk mencari fresh Seafood untuk dijadikan BBQ. After that, terus ke Pasar Besar pula mencari Kambing pulak dan sedikit bahan lain tuk penyediaan masak malam tu.




Main Coursenya pulak saya masak Nasi Carrot dan Ayam Masala. Tu jer yang terlintas dalam kepalaku  Buatnya pun taklah susah sangat. Alhamdulillah, nampaknya ramai juga yang suka makan dan sedap kata dorang. Kalau nak resepinya bolehlah skodeng kat SINI yer.




Walaupun perancangan very the adhock, tapi okay jugaklaa.. Alhamdulillah semuanya berjalan dengan lancar. Selain beraya kami juga sebenarnya ingin meraikan seorang teman bangku sekolah Faizah @ Noni yang pulang beraya dari Manchester, UK. Thanks juga Noni kerana sanggup meluangkan masa bersama kami malam tu. Maaflah jika ada kekurangan di mana mana yer.




Actually, petang tu sebelum memulakan operasi main masak masak tu my Kek Lapis Masam Manis sempat berposing di laman Ana taww.. Jangan jelez uols.. hehehh.. Kalau ada yang nak recipenya juga, jemputlah singgah kat SINI. Skodeng.. Jangan tak Skodeng.. ;)




Terima kasih banyak banyak Ana selaku tuan tanah, sanggup menjadi host pada malam tu. Harap Ana tak serik yer. Apa apapun kami semua enjoy sangat dapat berkumpul dan bersembang sesama sekali sekali camni. Sampai bila dah balik umah baru teringat nak makan lagi. Asyik pokpek pokpek bercerita jer.. hehee.. Thanks juga pada your beloved hubby Prof Dr. Jamal Zainol yang sangat sporting dan supportive. Hanya Allah yang dapat membalas jasa dan budi baik Ana sekeluarga.




Hmm.. this our wonderful and yummylicious BBQ that nite. Lapar derr.. bila nengok gambar ni. Okay, saya dah nak siap siap tuk bawak Mak gi appointment with Eye Laser Specialist. Doakan Mak saya yer.. Mudah mudahan semuanya berjalan lancar. Ameen..





4 comments:

Ummi said...

Assalam Sheila....weee bestnya gader2 camni kan...pastu menu pun teramat best, siap dgn BBQ pulak tu...adeeeii boleh kenyang tersandar camni...sonok tgk! ^___^

Amie said...

Waduh...waduh Sheila! teringin pulak daku jadi tetamu Sheila... he he heh sudikah dikau menerima kehadiranku yang datang nak menjamu selera hasil air tanganmu yang semuanya nampak lazat2 belaka...kihkihkihhh.

Shiela said...

Wsalam kak Ummi cayang.. memang seronok sgt kak bila geng bas sekolah berkumpul.. tak cukup mulut rasanya nak berbual.. :)

Shiela said...

Amie, insyaallah kalau ada rezeki, boleh kita bertemu satu hari nanti kann.. pasti seronok juga.. :)