Monday 27 February 2012

My Assignment

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera   :)


Hmmm.. Agak banyak hari gak saya update blog ni kann.. sibuk sikit dengan tugasan harian. Ada kawan lama mintak tolong buadkan Black Forest Cake dan Dark Choc Cheese Brownies untuknya. Kebetulan anak anak buah pon balik, kenalah juga buatkan cake untuk dorang. Kalau tak buad tak sampai hati pulak sebab dah terbiasa camtu. Bila nampak mukaku mesti ingat cake.. kekekee..

Makanya, di sini saya naklaa berkongsi ghupa assignment saya weekend ritu dengan kengkawan. Kalau resepinya dah ada kat entry sebelum sebelum ni, just Checkidaudd yer.. Bawak bawak skodeng jer.. :D




Ni yang saya buat untuk teman lama saya dari bangku sekolah lagi, Arum.. Dah lama dah dia teringin, bukan saya tak nak buad cuma saya takut tak memenuhi citarasanya. Selama ni saya buad sekadar hobi dan untuk makan keluarga jer. Harap harap dapatlah diterima beliau seadanya. Saya hanya mampu mencuba yang terbaek buatnya. Maklumlah saya bukan pernah gi sekolah betol betol bab cake ni. setakat gi class demo 2-3 jam adalaa. Tangan ni pulak biasalaa.. kalau buatkan untuk orang mulalah menggeletaq semacam. Hati pon dud daq dug daq.. Deco pon apa yang terlintas jer. Tapi sungguh bila mendeco cake, saya mmg tak penah plan pon.. semuanya idea last minute. Kalau saya plan pon, ujung ujung laen gak jadinya. hehee..





Dan yang ni just a simple Upin n Ipin Choc Cake with fresh cream. Happy to see them really enjoy it. And they really like the spongebob paper plate. Sampai tadi my brother called ckp dorang dah tak nak makan dengan plate lain dah laa pulak.. hehee.. takper nanti MakChaq beli paper plate tu lagi banyak banyak kay cayangg..





Apa apa pon daku amat berharap sangat Black Forest Cake dan Dark Choc Cheese Brownies ni dapat memenuhi citarasa mu Arum. Most important for me is u're happy n really enjoy it dear. Anyway am glad too.. kerana cake n brownies kita dapat dipertemukan after almost 25 years.. Makin cantek dan mantopp mu beb.. Luv U..





Assalamm.. Moga kita dirahmati dan dilindungi Allah sentiasa. Ameen.

6 comments:

rahel said...

Shiela....mengancam semua kek ni...alahai tak tahan tenung lama2..nanti meleleh liur lagi...hihihi.

Shiela said...

hehee.. thank u Rahel.. :)

Rum @ Qaseh Irish Zain said...

Beb......sedap weiii, hasil tanganmu!!! Siyes cakap nih! Daku bekpes ngan kek jer pagi nih..abiss dietku..siap bawak bekal pi opis laie..hatoiiii. TQ beb, sbb sudi buatkan untukku.. Lama x jumpa mu, wpun sekejap but it's a start kan?
Keep entertaining us with your yummy cakes and kalau ada lebey tu uloq2 la kat kengkawan nih..
Ku nantikan cheesecake mu pulak..hehehe
Thanks again beb .. muah muah

Shiela said...

Thank u so much Arum bebeh.. I lap uuu.. muah muahh.. :)

Ummi said...

Assalam Sheila, huk alaaahh cantiiknya kek BF tuu...dah ngalahkan kedai punyer laa Sheila...mantopss!!^__^

Shiela said...

Wsalam Kak Ummi.. mekaseh.. suker suker.. :D